11 Eylül 2013 Çarşamba

Tüp mide (sleeve gastrektomi) ameliyatım ve kaçak - Bölüm 1

Uzun bir aradan sonra yine buradayım Allah'a şükürler olsun. 24 Nisan 2013 Çarşamba günü ameliyat masasına yatıp tüp mide olarak adlandırılan obezite ameliyatını oldum. Laparoskopik bir ameliyat ve 2 gece yatış planlanıyordu.  Fakat malesef ameliyatın ertesi günü yapılan kaçak testinde kaçak belirlendi ve dünya başıma yıkıldı. 2 hafta bekleyeceğiz dedi doktor, "kendi kendine kapatabilir"... Neeee dedim 2 hafta nasıl dayanırım hastanede yatmaya.. Ben nereden bilebilirdimki 2 hafta değil tam 4 ay yatacağımı :((( 

2 hafta sonra kaçağın hala devam ettiği görülünce stent takıcaz dediler. Ameliyathanede endoskopik olarak stent işlemi yaptılar fakat sedasyonu az yaptıkları ve o da derimin altına kaçtığından mütevellit ben operasyonun orta yerinde uyandım. Uyanıp uyanık olduğunu belli edememek, gözünü açamamak elini oynatamamak (ki zaten masaya bağlı ellerim), ses çıkaramamak kadar kötü birşey olamaz. Canlı canlı gömülmek gibi. Epey bir işkenceden sonra gözümü araladım ve anladılar uyandığımı ve genel anesteziye çevirdiler. Ve sonra çok zor uyandırdıklarını söylediler.

O gün operasyondan çıktıktan sonra hep kustum, kustum, kustum. gece gündüz sürekli kustum. gece defalarda doktoru aradılar, doktorcum sadece "normal" dedi, kıçını kaldırıp hastaneye gelmedi, kusmamı önlemek için hiçbirşey yapmadı kısacası hiç takmadı. Kusmaktan stent yerinden kaymış, ertesi gün gelip fikrimi bile sormadan önlükleri önüme koydular giy hadi ameliyata gidiyoruz ama anestezi kapalı ameliyata izin vermiyor, açık yapıcaz, ciğerlerin kaldırmazmış dediler. Hiçbirşey diyemeden kuzu kuzu giydim önlüklerimi ameliyata indim. Gögüs arasından başlayan yaklaşık 10-12 santimlik diklemesine bir dikişle çıktım ameliyattan. Doktorcum dediki kaçağım 3 mm imiş, iyice dikmişler, üzerine omentum yağı ile yama yapmışlar. Şöyle sağlam böyle sağlam, artık asla açılmaz zart zurt cart curt...  Bilin bakalım ne oldu;  tekrar kaçak testinde tökezleyince karsıma gecip aslında ameliyatta akcigerlerin söndü biz onu kurtarmalıydık daha önemliydi o yüzden hava bastık, o basınç mideyi açtı vs. gibi acıklamalar yaptılar.  tam 1 hafta sonra!


Arkası yarın :)

17 yorum:

  1. sumrucum seni çok merak ediyordum op tan bahsettiğin günden beri ara ara bakıp neticeyi öğrenebilrmiyim diye....Nihayet yazmışsın çok ama çok geçmiş olsun..nasıl üzüldüm anlatamam...İnşallah artık çok iyisin canım benim...

    Ben sz den nilüü hatırlarsın diimi beni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilücüm cok teşekkür ederim epey zor oldu ama sonunda iyiyim. Hala bazı pürüzler olsa da bugünüme şükürler olsun :) Sen nasılsın?

      Sil
  2. Üzüldüm.Yedi yıldır obezite cerrahisini izlemeğe çalışıyorum ve cesaret edemedim.
    Henüz kilo verip koruyabilen (en az üç, gerekli olanı beş yıl ve üzeri) yüz kişiden birisi olma ümidim giderek zayıflasa da bitmedi.
    Oysa ne kadar toz pembe anlatıyorlar doktorlar bu ameliyatı.
    Ekip de çok önemli tabii.
    Umarım bu sıkıntılar düzelir ve faydasını görürsünüz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla iyi düşünün enine boyuna derim :) ben cok pişman oldum, hala da bazen oluyorum ama zayıflamak da keyifli...

      Sil
  3. merhaba,
    benim annem de 11 eylül günü aynı ameliyatı oldu ve hala sorunlar yaşıyor. aynı söylediğiniz gibi 2 hafta hastanede yatmak zorunda kaldı ve stent taktılar. 10 gün önce direni çıkarttılar fakat stent hala duruyor. ama diren çıktığından beri her gün günde bir kaç kere kusuyor. doktor bir şey olmaz normal diyor. sizde sonrasında neler yaşandı anlatırsanız çok sevinirim. zira biz çok endişeleniyoruz bu durumdan dolayı.

    sevgiler Özlem

    YanıtlaSil
  4. sumru hanım tekrar merhaba. annem ile ilgili olarak aynı problemleri yaşadığınızdan dolayı size mesaj gondermiştim. lütfen benimle mail yoluyla baglantıya gecerseniz cok sevinirim. ozlem@yr.com.tr şu anda ne durumdasınız neler yaşadınız bizim için cok önemli. çünkü biz de aynı problemler ile karşıkarşıyayız. sevgiler. Özlem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin op yapan dr ismi nedir bende olmak istiyorum arastirma yapiyorum kara listesini ogrenmek icin ismini soylerseniz sevinirim o dr uzak durma adina

      Sil
    2. Beni ameliyat eden doktor Deniz Gülhan. İzmit'te oldum opu ama artık orada çalışmıyor. Geldiği yere geri döndü. Umarım başka canlar yakmayı bırakmıştır... Lütfen çok iyi araştırın. Herkes bu opları yapıyor ama herkes "gerçekten" yapamıyor. Bir elin parmağı kadar uzman hekim var bu alanda... Bir de 120 kilonun altındaysanız hiç önermem...

      Sil
    3. Eyvah eyvah sizi ameliyat eden Dr izmit akademi hastanesinde çalışıyor korktum şimdi gitmekten

      Sil
  5. Sumru hanim annem ameliyat oldu sizle aynı şeyleri yasio lütfen bize ulaşın

    YanıtlaSil
  6. 2013 yılında ameliyatı oldugunuz hastane özelmıydı . özel degılse hıc bulasmayın . bende özel karatas hastenesınde oldum 3 gun yatmam yeterlı oldu kacagım olmadı . sukur amelıyatım ıyı gectı ..15.04.2015 de oldum amelıyat .. kılo verısımde ıyı . cok zro seyler yasamıssınız.çok tıtızlık gerektıren bır amelıyat .doktorum amelıyattan sonra gunde 6 kez yanımda benı zıyaretteydı .. kontroldeydı . ve hala 2 ayda bır gııdyorum kan testlerım devam edıyor vıtamın takvıyelerımde . ALLAHIMA BIN SUKUR..

    YanıtlaSil
  7. 2013 yılında amelıyat oldugunuz hastane özelmıydı . devletler pek umursamıyor ve bır cok bakımdan eksıkler .. ben Özel Karataş hastanesınde oldum amelıyat 15.04.2015 de basarlı gecen bır amelıyattan sonra 3 gun kaldım hastanede . direnim takılıydı uc gun boyunca ve sızıntım olmadı teste. hıc agrım olmadı . ne iç dıkıs ne dıs dıkıs hıssetmedım . doktorum da hergun 5 kez kontrolume geldı . ve hastneye hala 2 ayda bır gıdıyorum . vıtamın takvıyeme devam edıyorum . ıyı kılo verdım ve devam edıyor RABBIME BIN SUKUR .. dedıgım gıbı olmadan once doktor secımı cok cok onemlı ınsan saglıgı onemlı . gelmıs gecmıs olsun ama cok cekmıssısınız .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Hanim hangi hastane hangi dr ta oldunuz ameliyatınızı

      Sil
    2. Fatma Hanim hangi hastane hangi dr ta oldunuz ameliyatınızı

      Sil
  8. Mrb 21 mart 2016 da ameliyat oldum aslında o kadar çok kilom yoktu asıl ameliyat sebebi ülser reflü uyku apnesi fakat bu ameliyatı olmadan çok düşünmek lazım ameliyat sonrası yemek yiyememek insanı kahrediyor canım eskisinden daha çok şeyler istiyor ama her gün bir kepçe çorbayla hayat nasıl geçecek psikolojim bozuldu suyu kana kana içemiyorum kısaca iyi düşünün karar verin.çok şükür ameliyatımla ilgili hiçbir sıkıntı yaşamadım tek sorun kendimle inşallah bunuda aşıcam.bu arada doktorum Prof dr Servet karahan a burdan tşk ediyorum.

    YanıtlaSil
  9. Başınıza ölüm dışında gelebilecek tüm talihsizlikler gelmiş. Allah öldürmemiş süründürmüş resmen.Bende 1 hafta sonra bu operasyonu olacak biri olarak bu anlattıklarınızdan çok çekiniyorum ve dahası sosyal medyada oluşturulan plartformlar da bu tarz paylaşımlar ya yapılmıyor yada sayfa yonetıcılerı tarafından nedenını bilemediğim bir şekilde sansüre uğruyor.

    Öncesi ve sonrasıyla dünyanın en riskli ameliyatlarından birinden bahsediyoruz. Benim operasyonun başarılı geçse dahi ben bu operasyonu aman ne olur olun diye kimseye öneremem. Bu ameliyatı olacak kişilerin ameliyat sırasında vefat, sonrasında kaçak, vitamin ve kas kaybına bağlı riskleri, safra kesesi sorunlarını göze almaları gerekmektedir. Bu ameliyatları olacak arkadaşların mevcut kilolarının artık organlarını tehdit eder ve cerrahi müdahalenin zorunlu hale geldiği durumlarda tercih etmeleri gerekmektedir.

    YanıtlaSil
  10. Siteye ve yorumlara çok sık bakamıyorum bazen bir bakıyorum aylar geçmiş. Umarım herkes iyidir. Kaçak yaşayanlar iyileşmiş, ameliyat olacakların ameliyatları başarılı geçmiştir.

    YanıtlaSil