7 Şubat 2014 Cuma

Tüp mide (sleeve gastrektomi) ameliyatım ve kaçak - Bölüm 3

Doktor beyle konuşmamız sonucunda, endoskopik olarak fibrin yapıştırıcı, klip vs. gibi seçeneklerin olduğunu öğrendim. Ameliyat ise son çare.
Yapılması gereken ameliyat bir tür gastrik by-pass ameliyatı. Yani ince bağırsağı kaçağın olduğu yere bağlayarak akışı bağırsağa kanalize ediyorlar. Benim anlamadığım milletin 1-2 cm kaçakları bile kapanırken benim 3 mm'lik kaçağım neden kapanmıyor. Üstelik bu en baştaki büyüklüğü, şu an geldiğimiz noktada midemde bir delik bile yok. 3 Aralık'ta fibrin yapıştırıcı uygulaması yapıldı. Doktor bey midemde belirgin bir delik olmadığını söyledi. Muhtemelen doku arasından sızma gibi bir durum var. Fibrin'den sonra 17 gün boyunca hiçbir sorun çıkmadı, herhangi bir iltihap vs. akmayınca bu işin artık bittiğini düşüp sevinmiştik fakat 20 Aralık'ta yine dren yerimde acı ve şişme oldu. Delindi ve tekrar iltihap akmaya başladı.

Bugün 7 Şubat, hala akıyor. Bazen az, bazen çok. Geçen hafta 5 gün hiç akmadı, yine ümitlendim, 2 gün önce yine şişti yine patladı. Delik de öncesine göre büyüdü. :( Tekrar açılacaksan hiç kapanma lanet olası, hem ümitlerimi söndürüyorsun hem canımı daha fazla acıtıyorsun.

Doktorum ayın 13'ünde beni çağırdı, tekrar inceleyip, ne yapılabileceğine karar verecekler. Kendisine gerçekten benimle bu kadar ilgilendiği için minnettarım. Bir kasabın bu hale getirdiği bir hastayla bu kadar uğraşmayı her hekim istemez. Ama iyi insanlar da var işte... Allah'a şükürler olsun.

Ne yapılacak ya da birşey yapılacak mı bilemiyorum... Belki hastane yatışı gerekebilirmiş. Hiç birşey belli değil, çok heyecanlıyım ve çok korkuyorum. 

Artık iyileşmek, korkusuzca normal hayatıma dönmek istiyorum. Çocuk sahibi olmak istiyorum. Yaşım 34 oldu. Bu ameliyatı ve zayıflamayı en çok da rahat bir hamilelik geçirmek, kilom yüzünden bebeğime bir sorun yaşatmamak için istemiştim. Fakat şu an çocuk sahibi olma hayalimden de giderek uzaklaştığımı hissediyorum. Sağlık sorunları bitmeden çocuğum olamaz, yaşım ilerliyor. 

Hayat çok acımasız.

3 yorum:

  1. yasim 25 108 kiloydum . ailemin istegi uzerine ani bi kararla ameliyat oldum râhât bir surec ve hersey yolindaydi. sizin bir yazina daha yorum biraktim. daha 7. aydayim. rahat hamilelik gecirmek benimde hedefim. sorcakk cok seyim var . doktorumun yardimi disinda sizde yasamis olarak bana yardimci olur musunuz .gmail adresime musait bi aninizda donus yapar misiniz

    YanıtlaSil
  2. ameliyatimin 7. ayindayim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, epey zamandır bloga bakmıyordum yeni gördüm. Ben epey rahat geçirdim hamileliğimi, son 3 hafta hariç. gebelik kolestazı korkuttu 35. haftadan sonra. Ondan öncesinde tüp mide ameliyatı olmuş olmamın hiçbir farkı olmadı açıkçası, normal hamileler gibi geçirdim. 7 aylık ameliyatlı iseniz beklemenizi öneririm. Ben 15 aylık ameliyatlıyken hamile kaldım. Beslenmem epey oturmuş, kilo verimim de yavaşlamıştı. Fakat mide bulantıları ve aşırı iştah sayesinde hamilelikte 25kg geri aldım. Tek tavsiyem bu yönde olur; sakın kalorili beslenmeyin. 2.5 yıllık ameliyatlıyım şu an ve hala çok küçük porsiyonlar yiyebiliyorum (tabiki ilk aylar kadar küçük değil) ama kalorili ve özellikle şekerli beslenince kilo alımı kaçınılmaz. Aldığım kiloları veremedim henüz, beslenmeme dikkat edersem vereceğime inanıyorum :)

      Sil