20 Şubat 2014 Perşembe

Funduslasak da mı saklasak, funduslamasak da mı saklasak?

Ayın 13'ünde doktora gittim ve endoskopi yapıldı. Doktorum ve Brezilyalı misafir doktorumuz midemde 3 ana sorun belirlediler. 

1- Fundus bol bırakılmış (ve kaçak da bu bölgede)
2- Midenin içinde mukozada bir köşe var
3- Midenin alt kısmı dar yapılmış

İşte bu yüzden midenin altındaki darlık üst kısma basınç oluşturarak kaçağa sebep olmuş ve kapanmasını da engelliyormuş. İçerideki köşe ve alttaki darlık yüzünden yediklerimi zor sindiriyorum ve midenin üst bölümünde gölleniyormuş. Dolayısıyla o bölgedeki kaçağı sürekli dürtüklüyor... Yani öncelikle anatomik problemin giderilmesi gerek.

Doktorum üçlü bir endoskopik tedavi önerdi. 

1- Midenin alt kısmındaki darlık balon dilatasyon ile genişletilecek,
2- Mukozadaki köşe kesilecek,
3- Fundus endosleeve yöntemi yani Apollo cihazı ile dikilip küçültülecek.

Sonuçta ben mide katlamalı tüp mideli olacağım. :) Tuhaf bir cins olduğumu her zaman kanıtlamasam olmaz...

Midenin altındaki basınç azaldığında fistül kendi kendine iyileşebilirmiş bile. Umuyoruzki bu yöntemlerle sorunlarım çözülür ve ben iyileşirim. Yoksa cerrahi seçenekler çok riskliymiş. Midenin tamamen alınması (total gastrektomi) da seçenekler arasında ve ben bunu düşündükçe çıldırıyorum. Çok çok üzgünüm. 

16 yorum:

  1. merhaba, çok geçmiş olsun öncelikle, gerçekten çok zor günler geçirmişsiniz, bu ameliyatlarda kaçak oranı %1 miş galiba ama sizin sıkıntı kaçaktan da büyükmüş... Allah yardım etsin, bundan sonrası için iyi düşünün lütfen, iyi olacağım, sağlığıma kavuşacağım hatta doğuracağım diyin :))

    YanıtlaSil
  2. valla %1 diyorlar ama külliyen yalan. bir sürü insan biliyorum kaçağı olan. hiç de o kadar düşük değil oranlar... ama benimki artık normal bir kaçak olmaktan çıktı... iyi düşünmeye çalışıyorum, hatta eskiye oranla ne kadar güçlü olduğumu düşünüyorum bazen... gerçekten bir musibet bin nasihatten iyiymiş :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba esimin hesabından gırdım ismim fatma. gecmıs olsun bende tombişim :) ama bebegime 108 kıloyla hamıle kaldım 120 kg ıle dogurdum fazlada zorlanmadım dıyebılırım. insallah sizde bir an once saglıgınıza kavusup bebeginize hamile kalırsnız peki merak ettim onca hastane cilenizde kac kilo verdiniz? o kadar migde sorunu olmus sanırım vermissinizdir diye düsünüyorum haksızmıyım allah yardımcımız olsun

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Fatma hanım, iyi dilekleriniz için çok teşekkürler, inşallah ben de bir evlat sahibi olabilirim bir gün... Ben 4 ay hastanede yattım, bu süreçte 29 kilo verdim. Hastaneden çıktıktan sonra da 23 daha verdim, toplamda 52 oldu. 15-20 kg daha var ama artık çok yavaş gidiyor kilolar. Umarım onları da vermeyi başarırım.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sumru merhaba ben nilüüü sz den..Seni çok merak ediyordum yazmana çok sevindim...Artık iyimisin canım..
      Görüşelim seninle...
      sevgiler..

      Sil
  5. Sumuuuu,ben nilüüüü sz den sana ulaşamıyorum bir türülü ve çok merak ediyorum iyimisin artık..

    YanıtlaSil
  6. nilücüm, facebook kullanıyor musun? bana soyadını yaz seni bulayım, korkma soyadını yayınlamam :P

    YanıtlaSil
  7. Doktorunuzun iletişim bilgilerini verebilir misiniz? Çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmiş olsun. Yaşadığınız sıkıntıları maakesef kardeşim de yaşıyor. İki hafta evvel ameliyat oldu.kaçak nedei ike hala hastanede. Stend takıldı ve kaydı. İki deda müdahale edildi. Kaçak nedeni ike karında iltihap oldu. Ne yapacağımızı bilmiyoruz. Doktorunuzun iletişim bilgilerini verebilir misiniz. Bu ameliyat çok tehlikeli ve riskli hiçbir şekilde tavsiye etmiyorum.

    YanıtlaSil
  9. Gmztrn@yahoo.com adresime doktor bilgilerini mesaj atabilirsiniz. Kardeşimin çektiği acı ve sıkıntıları gördükçe sizi çok iyi anlıyorum. Tekrar çok geçmiş olsun. Nolur benimle iletişime geçin sizden haber bekliyorum

    YanıtlaSil
  10. Gamze hanım hangi hastanede yatıyorsunuz şu an? Hangi şehirdesiniz? Ona göre yol göstermeye çalışayım size. Ve lütfen üzülmeyin korkmayın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul Medical park bahçelievler hastanesinde yatıyor bugün tam iki hafta oldu. Gamze

      Sil
  11. bilmiyorum hastaneniz sizden yatışınız için ücret alıyor mu ama bu süreç epey uzun sürebilir. maddi olarak sıkıntı çıkarabilir. devlet hastanesi uzun yatış için mantıklı olabilir. benim ameliyat olduğum hastane benden ücret talep etmemişti Allah'tan o kadarını yaptılar! İstanbul'da bu ameliyatın sıkça yapıldığı hastanelerden biri Marmara Üniversitesi hastanesi, oraya danışabilirsiniz. Ya da özel hastanelerde çalışan doktorlar da bir opsiyon tabiki, ama dediğim gibi işin maddi boyutu var. Hastanızın durumu tam olarak nedir bilemediğim için bir yorum yapamıyorum. Benim doktorum şu an Murat Üstün. Kendisi en iyilerden... Şişli Kolan Hastanesi'nde yapıyor ameliyatlarını...İsterseniz danışın, en azından yol gösterir. Bana hastanede yattığım dönemde çoooook çook yardımcı olmuş, yol göstermişti sağolsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Kardeşim özel hastanede yatıyor. Bizden de almayacaklarını belirttiler. Yazdıklarınızı okuyunca iyileşme süreci beni çok korkutuyor. Mail adresimden bama dönebilirseniz size sormak istediğim şeyler var. İlginiz için çok teşekkür ederim. Çok geçmiş olsun.

      Sil