7 Mayıs 2014 Çarşamba

1. yıl kontrolü

Dün, 1. yıl kontrolüm için kan verdim. 5 yerimden deldikten sonra 5 tüp kanı alabildiler. Heryerim morardı yine... Neyse, yapacak birşey yok. Bugün sonuçlar geldi de ellerimin acısını unutturdu bana. :) 

Tahlil sonuçlarıma göre; ameliyattan öncesiyle kıyaslayınca, karaciğer fonksiyonlarımda müthiş bir düzelme var. Zaten birkaç ay önceki tomografide de karaciğer yağlanmam grade III'den I'e gerilemişti. Buna çok sevindim. 

2 yıl önce, insülin direnci teşhisi konduğu için Diaformin'e başlatılmıştım. Fakat optan önce ilacı bırakmıştım. İnsülin direncim tamamen ortadan kalkmış. Potasyum, kalsiyum vs. tüm değerler iyi. Kan şekeri şahane. Kolesterol desen öyle. Herşey normal sınırlarda. 

Ama beni en çok mutlu eden B12 vitaminimin iyi çıkması oldu. Ameliyatlılarda en sık görülen sorun B12 eksikliği. Ve iğne olmak zorunda kalıyorlar. Ben 1 yılda hiç B vitamini takviyesi  ya da iğne olmadan değerim gayet iyi çıktı. Amacım daha da yükseltmek. 

Buradan şunu anlıyoruzki; doğru besleniyorum! Aferin bana :)

TSH değerim bile eskiye oranla çok iyi. 1 yıldır haşimato için içtiğim ilacı içmiyorum. Pazartesi endokrinolog randevum var. Yeni bir doz ayarlaması yapacaktır muhtemelen. Tekrar ilaca başlayınca metabolizmamın da hızlanacağını umuyorum. 

9 Mayıs Cuma, benim 2. ameliyatı olduğum günün yıldönümü. 2. ameliyatla kilo vermeye başladım. O yüzden yıldönümüm bu. Cuma sabahı tartılıp 1 yılın sonucunu yazacağım. Takipte kalın... :)

1 yorum: