13 Mayıs 2014 Salı

Endokrinoloğa gittim

2 yıl aradan sonra dün endokrinoloğa gittim. En son gittiğimde 148 kilo olduğum için, adamcağız beni tanıyamadı, şaşırdı. Muhtemelen tek tüp mideli hastası olduğum için ameliyatımla ilgili çok soru sordu, bol bol inceledi beni :) Mezuralarla ölçülerim mi alınmadı, neler neler :)

Kan tahlillerimin sonuçlarını çok beğendi. Tiroid için şimdilik ilaç kullanmama gerek yokmuş. TSH'ım 2.2 olduğu için, gebelik planı yaparsanız ancak o zaman başlamamız gerekir dedi. Gebelik açısından ideali 2'nin altında olmasıymış. Ben tekrar ilaca başlayacağımı sanırken bu gelişme beni şaşırttı açıkçası...

Bir başka şaşırtıcı gelişme de, insülin direncim tamamen iyileştiği halde tekrar Diaformin içmemi istedi. 2 yıl önce sabah 1000mg. akşam 1000mg şeklinde kullanıyordum. Sonra ilacı bırakmıştım. Aslında toplamda 1 kutuyu bile bitirmemiştim. Bu sefer günde 1 kez 1000mg. kullanacakmışım. İlk bir hafta ilaca alışmak için yarım kullanacağım, 8. gün 1000mg. olarak kullanmaya devam edeceğim."İnsülin direnciniz geçmiş fakat vücuttaki etkileri öyle çabuk yok olmaz" dedi doktor bey. O yüzden destekleyici tedavi olarak şimdilik içecekmişim. Ben ilaç içmeyi hiç sevmiyorum. İnşallah fazla uzamaz bu ilaç olayı. 

2 ay sonra mutlaka görmek istiyorum seni dedi. 2 ay sonraya randevumu şimdiden aldım. Bakalım ilacın ne gibi etkisi olacak, zayıflamaya yardımcı olduğu da söyleniyor ama önceki kullanımımda ben hiç zayıflamamıştım. İlaç bende ilk hafta mide bulantısı ve iştahsızlık yapmıştı, sonra o da geçmişti. Göreceğiz...

Ayrıca, gördüğüm tedaviler karaciğerimi ve böbreklerimi etkilememiş, sevindirici bir durum dedi doktorum. Ben de pek sevindim tabi. :)


1 yorum: