29 Mayıs 2010 Cumartesi

Ayılana gazoz, bayılana limon

Bugün dr.a gittim haşimato için. Doktor hanım tiroid ultrasonu ve tekrar TSH ölçümü istedi. Kan tahlillerim yapılalı 2 hafta olduğu için değişmiş olabilir dedi. Gittim kan verdim, ultrason randevumu aldım, sonra hastanenin bahçesindeki cafede güzel güzel oturmuş çayımı içerken aniden bana bir haller olmaya başladı. Fena oluyorum, ölüyorum, bayılıyorum derken önce biraz kusup sonra kütttttt bayılmışım. Acilden gelip tansiyonumu ölçmüşler 3 kez, 3'ünde de tansiyon alamamışlar... Sonra beni acile taşımışlar, acilde kendime geldim. Serum takıp yatırdılar. Kendime geldim çok şükür. Ama bayılırken çok korktum, "sanırım ölüyorum, demekki buraya kadarmış" diye düşündüm. Tuhaf bir histi, Allah düşmanımın başına vermesin. 

Acilden çıktığımda hala ultrason randevuma epey vardı. Yine o cafede oturup limonata içtim. E işte bayılana limon diye boşuna dememişler... :)

Daha sonra ultrasona girdim. Ultrason temiz çıktı, nodül filan yok çok şükür.  Ama tiroid bezinde biraz harabiyet varmış haşimato yüzünden. Azcık ucundan kemirmiş yani... TSH da 4 idi 2 hafta önce, bugün 2.58'e düşmüş, ona da sevindik. O yüzden doktor ilaç tedavisine şimdilik gerek yok takip edicez dedi. TSH yükselirse ilaç verebilirmiş. 3 ay sonra kontrole gel dedi. 

Şu an iyiyim ama biraz sersemlik var üstümde. Acil servisteki personel bile korkmuş tansiyon alamayınca. Bir ara hayal meyal bağırışları duydum, nabız yok filan diye bağırıyorlardı :)) Sanırım çok düştüğü için alamadılar nabız ve tansiyonu. Öbür tarafa gidip gelmiş olamam di mi?

Ben gidip biraz uzanayım...


2 yorum:

  1. geçmiş olsun canım. dikkat et kendine. sağlığını ihmal etme. ben de bir kez bayılmıştım troid yüzünden.neyseki eşim yanımdaydı. tokatlandım epeyce fakat cevap veremedim tokatlara:)) sanki vücudun sigortası atıyor ve elektrikler kesiliyor bayılınca. umarım bir daha yaşamayız. kilo verdikçe birçok sorunun kendiliğinden yok olduğunu görüceksin. bende de sıcağa aşırı duyarlılık vardı. kilolar gittikçe nefes darlığı terleme sıcağa duyarlı olma hali vb. kayboldu gitti. aynı azimle diyete devam. herşey çok daha güzel olacak.

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler canım, inşallah kilolar gittikçe sorunlar azalacak. Dünkü sıcağın ve kan vermenin de etkisiyle oldu sanırım. Gerçekten tam söylediğin gibi, resmen şalteri kapatmışlar da elektrikler kesilmiş gibi oldu... Sağlık gibisi yok valla.. Bir de en çok korktuğum şey o anki çaresizlik hissi idi. Kendi kontrolünü kaybetmek korkutuyor. Allahtan yanlız değildim ben de... tek başıma olsaydım ayvayı yemiştim :)

    YanıtlaSil