18 Nisan 2010 Pazar

Eskişehir Notları

Cuma akşamı 24:00 treniyle Eskişehir'e gittik. Sabah 4.30'da indik. Tabi şehri de bilmiyoruz, o saatte napacağımızı bilemedik saat 6'ya kadar garda takıldık. Gar zaten oldukça kalabalık ve hareketliydi. Saat 6'da gün hafiften aydınlanmaya başlayınca vurduk kendimizi yollara. 65 dakikalık bir yürüyüşün sonrasında porsuk'un kenarındaki cafelerde bir kahvaltı etmeye karar verdik. Ama tabiki daha sabahın körü, heryer kapalı... Mecburen aldık birkaç gazete, porsuk çayına karşı oturup gazetelerimizi okuduk vakit geçirdik. Sonra mekanlar açılmaya başlayınce, gözümüze kestirdiğimiz bir yerde kahvaltıya gittik. Güzel, oldukça dolu bir kahvaltı tabağı yedim. Ama tabiki tabaktaki patatesleri ve sigara böreğini Murat'a verdim, o da bana salatalık ve domateslerini verdi :) Yağ-bal ve şokellayı da yemeden bıraktım. Yani sadece yumurta, beyaz peynir, taze kaşar, 6-7 zeytin, 1 parmak sosis, salatalık ve domates yedim. :) Buna da şükür... 
Sonra tekrar düştük yollara, hep yürüme :) Eskişehir'in Odunpazarı semtini duymuştum. Eski (restore edilmiş) evlerin olduğu bir semt. Oraları gezdik, sonra tabelalarda bir baktık Şelale Park diye bir yer var tepelerde. Oraya gittik, yapay bir şelale yapmışlar ama çok hoştu. Orada oturduk, birer Türk kahvesi içip dinlendik, sonra yine tabana kuvvet şehre indik. Tekrar porsuk kenarına gidip, nehirde yapılan tekne gezisine katıldık. 15 dakikalık bir gezi. Hepsini baştan aşağıya kaydettim. Belki videosunu koyarım daha sonra :) Tekneden inince çarşı dolaylarında gezdik gezdik, saati öğlen 1 ettik. Alışveriş ederken, esnafa sorduk soruşturduk, tavsiye üzerine oranın güzel bir restoranına gidip karnımızı doyurduk. Tabiki biraz kaçamak oldu :) 1 porsiyon iskender ve salata yedim ama valla iskenderin pidelerinin çoğunu bıraktım, sadece 3-5 parçacık yedim. :P Eskişehir'de en çok dikkatimizi şeylerden biri de hayatın ucuzluğu... Gerçekten herşey İstanbul'un 3'te 1'i fiyatına. Özellikle yemekler çook ucuzdu, şaşırıp kaldık.  Hesaplar gelince hep yanlış hesapladılar sandık, tekrar sorduk vs :)

Sokakta birkaç kişi konuşurken "Kentpark" diye bir yer duymuştuk, merak edip atladık tramvaya, Kentpark'a gittik, gerçekten güzel bir yerdi ama biz artık epey yorulmuştuk. Fazla dolanamadan gittik bir cafe'ye oturduk, çaylarımızı içtik dinlendik, sonra biraz dolaştık ve tekrar şehir merkezine döndük. Tekrar birkaç saat yürüdük, canımız dondurma istedi :P Ama kafamıza göre bir yer bulamadık, en sonunda Bolulu Hasan Usta'ya rastlayınca, oturduk dondurma yedik. 3 top sade dondurma yedim (ühühü) :))
Ordan kalktık yine tabana kuvvet, gez gez, yürü yürü şehri keşfettik. Baktık akşam oluyor, tren saati (19:45) yaklaşıyor. Garın oraya gidip, karşısındaki Hacıbaba cafe'de oturduk. 1 soda içtim, bir de yolda kesin acıkırız diye, Ödemiş tostu yedik. Ödemiş tostu nefis birşey. İçindeki sucuk hariç, diyete aykırı birşey yok. Gerçekten çok güzeldi. Bundan sonra tüm tostları öyle yapmaya karar verdik :)

Gelelim şehre; şehir gerçekten çevre düzenlemesi ve yeşilliği açısından çoook şirin bir yer. Sabah saatlerinde sokaklar bomboştu, biz de bir an için şehrin hep öyle boş olduğu fikrine kapılmıştık fakat öğleden sonra olunca ne kadar yanıldığımızı anladık. Şehir merkezi iğne atsan yere düşmez şekildeydi. Tüm gençler porsuk kenarında piyasa yapmaya çıkmıştı. Oturacak bir yer bile bulamadık :) Eskişehir'de dikkatimi çeken şeylerden biri de trafik ışıkları. Kırmızı ışıkta geçiyorlar, yeşil ışıkta duruyorlar :))))) Nasıl bir mantık çözemedik ama biz de onlara uyduk. :) Esnafa lokanta sorduğumuzda dumur eden bir cevap aldık: "Bizim Eskişehir'in çiğ börek'ten başka yöresel bir yemeği yoktur pek"!! Hayallerimiz yıkıldı. Çiğ börek de yiyemedik zaten, o da ayrı mevzu :) Gençler arasında moda pitbul beslemek, her yerde pitbul gezdiren insanlar vardı. 
Akşam 19:45'te trene bindik, 23:45'te İstanbul'da indik. Çok yorulmuşum, eve girer girmez yattım uyudum, öğlen zor kalktım valla. Bacaklarım hala ağrıyor ama bugün de yürüyüşümü ihmal etmeyi düşünmüyorum. Eskişehir'de yaklaşık 7-8 saat yürüdük bacak kaslarımı hissetmiyordum dün akşam. Bugün biraz daha iyice sanki... Kaçamaklarım yüzünden vicdan azabıyla şu protein diyetini ertelemekten vazgeçtim. Bugün ve yarın protein diyetindeyim. Bünye kendine gelsin birazcık :) Hı tabi trende gelirken yediğim 2 adet met helvasını söylemeyi unuttum di mi :(( Ama napim çok güzel görünüyorduuu...

Çarşamba tartı günü, bakalım ben ne yapacağım :) Gerçi bu sabah tartıldım, kilo almamışım gibi ama belli olmaz belki acısı sonradan çıkar, ben önlemimi alayım.

19 yorum:

  1. Ahh Eskişehir!!!
    Senin yerinde olmayı nasıl isterdim Sumru.. En güzel gençlik yıllarımı geçirdim orada ki benim bulunduğum yıllarda böyle gelişmemişti. Şimdi fotoğraflara bakınca, başka bir şehirden kareler gibi geliyor insana..
    Üniversite bitip İstanbu'a döndüğümde, bir yanım orada kalmıştı. Yıllar geçti, hâlâ öyle... Çünkü can dostlarım orada.
    Bu sebeple, çok sevindim bu günübirlik kaçamağına...
    Ayrıca o kadar çok gezmişsin ki, bence sayılmaz o mini kaçamaklar... Bu tür gezilerde, olacak o kadar... "Sonrasında kaldığın yerden devam edebilmen önemli" diye düşünüyorum. Ben "battı balık" diye sonrasında da abartmaya devam ettiğim için kaybetmişimdir hep :((
    Yalnız, bir şey söylemek zorundayım: Eskişehir'e gidip de "Çiğ Börek" yemez mi insan? Evet, kızartma ve diyet için zararlı... Evet, İstanbul'da da süper yapan yerler var... Ama bir daha gidersen, yemeden gelme... benim için :)))

    YanıtlaSil
  2. Valla gerçekten güzel bir şehir ve güzel bir geziydi. Çiğ böreği Murat çok istiyordu yemeyi ama ben pek niyetli değildim zaten, yağlı diye... Yeriz yeriz akşam yeriz filan diye konuşurken fırsat kalmadı. Akşam da bir sağanak yağmur başladıki anlatamam, garın karşısındaki cafeye sığındk işte :) yiyemeden döndük, ama dediğin gibi ist'da da var allahtan :P bir daha gidersem kesin yerim :)

    YanıtlaSil
  3. sumru senin yazıların neden güncellenmiyor?Örneğin seni izliyorum ve bende 5 hafta önceki yazın güncel gibi çıkıyor???? bugün bloguna girince farkettim ki, yoo sen yazıyormuşsun :) sorun ne anlayamadım ??

    YanıtlaSil
  4. sumru sana nacizane tavsiyem olacak

    - ayarlar , biçimlendirme sekmesini tıkla , en fazla şu kadar göster(ana sayfada) 7.8.9.10... seçersen blog sayfanda birden fazla postun olur ve daha kolaylık sağlar okuyucularına.

    -ayarlar ,yorumlar sekmesinden , yorumlar için kelime doğrulama yı kaldırırsın , daha kolay yorum bırakabiliriz sana.

    -ayarlar,site içerik takibi sekmesinde
    blog kayıtlar içerik takibi ve diğerlerine de tüm'ü işaretle, o zaman seni takip eden kişiler senin yazdığın her yeni yazıyı görecek ve yazıların güncellenecek yani bi nevi haberdar olacağız senden :)

    buarada bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  5. sende güncellenmiyorsa internet explorer'ın ayarlarındandır. cookie'ler yüzünden... bende hiç bir problem görünmüyor.
    1 sayfada birden fazla kayıt görünmesini iste ben istemediğim için bu şekilde ayarladım, yazıları okumak isteyen yandan tıklasın girsin istiyorum :)
    Ama kelime doğrulamayı kaldırsam iyi olur haklısın :)

    YanıtlaSil
  6. nalan'a katılıyorum.. ben de seni takip ettiğim bloglara ekledim ama "Diyete ek olarak neler yaptım / nelerden medet umdum :) ... 5 hafta önce" şeklinde görüntüleniyorsun bende de... halbuki diğer takip ettiğim blogların son yazılarını görüyorum şu anda... yani bende problem olsa, diğerlerini de görmemem lazım.. sen nalan'ın önerisine bir bak, derim...

    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. hmm, valla tüm dediklerini yaptım tekrar bir dener misiniz?

    YanıtlaSil
  8. şu an itibariyle -ki yeni yazı da girmişsin halbuki- değişiklik yok maalesef... "hâlâ 5 hafta önce" ibaresi var :((

    olsun, n'apalım... sen yaz, biz buluruz o yeni yazıları :))

    YanıtlaSil
  9. valla tüm ayarlara baktım ama bu gece araştırayım bakayım neden oluyor böyle :( sizi yormak ister miyim hiç... :) ayrıca senin blogda niye yorum bölümü yook.. yorum yazamıyorum aa olmazki canımmm cıx cıx

    YanıtlaSil
  10. site içerik durumundan kaynaklanıyor, iyice bak istersen..

    YanıtlaSil
  11. sumru,
    önceki template'de teknik problem oldu.. yorum bölümü bir türlü çalışmadı.. ben de bıraktım kendi haline.. sonra da unuttum gitti..
    başka template'e geçince düzeldi ve açtım yorumları, ama o dönem düzenli yazamıyordum.. gelen yorumlar günlerce onaylanmak için bekliyordu, ben de rahatsız oluyordum :(
    en iyisi dedim, yorum almayayım, isteyen mail atsın.. arada mail ile sorular geliyor, yanıtlıyorum veya paylaşımda bulunuyoruz.. öyle de devam ediyor işte..
    Aslında anlık mesajlaşma ile ilgili bir iletişim kutusu eklemeyi düşünüyorum bloguma.. Olmadı, açarım yorumları.. Nasılsa oldukça SIK güncelliyorum bu aralar..
    ilgin için de teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  12. kızlar tüm ayarları zaten tüm'e çevirdim ama neden hala güncellenmiyor. blogu takip listesinden silip tekrar eklemeyi dener misiniz rica etsem? belki o zaman yeni ayarları algılayıp düzelir.. bir deneyelim :)

    YanıtlaSil
  13. evet, dediğini yaptım.. kaldırdım, sonra tekrar ekledim:

    "http://siskoyum.blogspot.com/" olarak..

    normalde son yazıyı algılaması lazım.. ama şu anda görünen yine 9 mart tarihli yazın:

    (http://siskoyum.blogspot.com/2010/03/diyete-ek-olarak-neler-yaptm-nelerden.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+ikoyumikosuniko+(%C5%9Ei%C5%9Fkoyum++%C5%9Ei%C5%9Fkosun+%C5%9Ei%C5%9Fko)

    acaba o yazına eklediğin bir tag, bir kod mu öne çıkartıyor??

    anlamadım valla..

    :(( ben de sinir oldum :((

    YanıtlaSil
  14. sumru istersen yardımcı olurum ,biara bazı blogger arkadaşlara yardımım olmuş hatta bi çok arkadaşın şablonunu ben yapmışdım :) mail at ltfn bana

    YanıtlaSil
  15. kızlarrrrrrrrrr :) artık blog izleme bölümünde güncel yazılarım cıkıyor bakınn :)
    birşeyler yaptımm valla naptım ben de bilmiyorum ama oldu.. bende güncelleri görünüyor. sizde nasıl?

    YanıtlaSil
  16. kendi sayfamda güncellenmiş halini görünce "aaa" dedim.. olmuş nihayet, çok sevindim :)) hadi bakalım, bu engeli de aştık, harika :)))

    YanıtlaSil
  17. evet canım nasıl oldu bilmiyorum ama başardım :P

    YanıtlaSil
  18. Ben Eskişehirliyim ve şimdi öğretmenlik atamamdan dolayı çoook uzak bir şehirdeyim. Gözlerim dolarak okudum yazınızı. Nasıl özledim bir bilseniz memleketimi.

    YanıtlaSil
  19. :) umarım en yakın zamanda gitme fırsatınız olur. Ben de ilk kez gittim Eskişehir'e. Hep methini duyardım, bu zamana kısmetmiş. Gerçekten beğendim. Yaşanası bir şehir :)

    YanıtlaSil