15 Mart 2010 Pazartesi

Püfffff noktaları

Acıyla, baharatlarla, otlarla aranız nasıldır bilemiyorum ama ben bayılırım. Zaten bu kadar sağlıklı alışkanlıkları “DA” olan biri olarak nasıl bu kiloya geldim hala anlamıyorum :P Midesi sağlam ve baharata düşkün olanlar bunları deneyebilir. 
- Yediğiniz yemeklerin, yiyebildiğiniz kadar acı olmasını sağlayın. Acı biber, yemeği yedikten sonraki 1-2 saat içinde metabolizmanın %50 hızlı çalışmasını sağlıyor. Ben her yemeğe kaşık kaşık biber atıyorum, çok seviyorum…

- 1 ölçü toz zencefil, 1 ölçü toz zerdeçal, 1 ölçü karabiber ve 1 ölçü kimyonu karıştırıp bir tuzluğun içine yerleştirin. Yemeklerinize bol bol bu karışımdan serpin. Bu baharatların vücut ısısını arttırarak, metabolizmayı hızlandırıcı ve hazmı kolaylaştırıcı etkisi var. Bunun yanısıra bağışıklığı arttırıyor. 

- Yemeklerinizde et yerine soya eti ve soya kıyması kullanabilirsiniz. Gayet lezzetliler. Fakat soya eti, kırmızı etten ziyade tavuk soteye benziyor :)

- Salatalarınıza ve kahvaltılarınıza bol miktarda maydonoz, dereotu ve roka ekleyin. Özellikle tiroid sorunu olanlar günde 3 öğün aç karnına dereotu tüketebilirler. Çok faydasını görecekler. Rokayı küçük küçük doğrayıp çoban salataya da katıyorum, nefis oluyor. İnek olsam bu kadar sevebilirdim otları herhalde! Bayılıyorummm.

- Ayurveda’da ipek kese ile susam yağı masajı öneriliyor. 1998 senesinde bunu yapıyordum, selülitlere epey faydalı. Fakat geçen gün aktarda susam yağı sordum küçücük şişe gösterdi, beğenmedim almadım. Büyüğünü bulursam alacağım. Şimdilik tahtadan böcüğe benzer bir masaj aletim var, onunla bacaklarıma masaj yapıyorum. Nasıl iyi geliyor anlatamam. Selülit denen şey neden bu kadar acır?  Bir de Suna Dumankaya’nın şu formülü var: 1 sise susam yağı ya da bebe yağı, içine 1 kutu aspirin kırılacak, 5 limon suyu eklenecek. Selülitli bölgelere bununla masaj yapılacak. Bunu da bir ara deneyeceğim. Henüz işe yararlığı konusunda bir fikrim yok. Deneyen varsa söylesin :)

Ayurveda konusuna birkaç gün içinde geleceğim. O ayrı bir dosya :) Pek yakında…
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder